FIZJOTERAPIA

Celem fizjoterapii jest złagodzenie bólu, poprawa sprawności ruchowej i siły organizmu oraz przywrócenie sprawności fizycznej. Fizjoterapia pozwala na powrót do codziennych czynności, w tym pracy, zajęć rekreacyjnych oraz aktywności sportowej. Fizjoterapeuci wykorzystują swoją wiedzę i umiejętności do poprawy szeregu schorzeń związanych z różnymi układami ciała, takich jak:

1. schorzenia układu nerwowo-mięśniowo-szkieletowego
  • ból kręgosłupa
  • zaburzenia związane z urazami w obrębie kręgosłupa
  • urazy stawów obwodowych (skręcenia, zwichnięcia, złamania)
  • zmiany zwyrodnieniowe
  • zaburzenia postawy ciała
  1. schorzenia neurologiczne (udar, stwardnienie rozsiane, choroba Parkinsona),
  2. przygotowanie przedoperacyjne i fizjoterapia pooperacyjna
  3. fizjoterapia okołoporodowa (rozejście mięśni prostych brzucha, terapia blizny po cesarskim cięciu)
  4. profilaktyka urazów w sporcie zarówno amatorskim, jak i zawodowym

Proces fizjoterapii składa się z odpowiedniej diagnostyki, leczenia, zastosowania zaleceń fizjoterapeuty w praktyce, treningu oraz systematycznej kontroli.

fizjoterapia

Na pierwszą wizytę w gabinecie prosimy zabrać historię choroby oraz wyniki obrazowych badań diagnostycznych (rtg, usg, rezonans, tomografia). Ułatwi nam to właściwą diagnostykę oraz pozwoli wdrożyć odpowiednie metody terapii. Prosimy o nieprzyjmowanie tego samego dnia (o ile jest to możliwe) farmakologicznych środków przeciwbólowych (w przypadku zespołów bólowych kręgosłupa lub stawów obwodowych) gdyż mogą one zaciemniać wyniki badań diagnostycznych.