Masaż tkanek głębokich

Masaż tkanek głębokich jest to rodzaj terapii tkanek miękkich, którego celem jest likwidacja napięć i ograniczeń w układzie mięśniowo powięziowym. Metoda ta pozwala w bardzo skuteczny sposób wpłynąć na zwiększony poziom napięcia mięśniowo-powięziowego przy wadach postawy i dysfunkcjach narządu ruchu. Bardzo często pacjenci spodziewają się silnego i bolesnego masażu, co jest błędnym myśleniem. Metoda nie polega na stosowaniu mocnego nacisku na tkanki. Każdy ruch wykonywany przez terapeutę jest wolny i precyzyjny z odpowiednio dostosowaną siłą nacisku. Rezultaty masażu tkanek głębokich zauważalne są już po pierwszej terapii.

MTG ma kilka cech charakterystycznych:

• W masażu używa się minimalną ilość środka poślizgowego lub nie stosuje się go wcale, ze względu na to, że jego nadmiar zaburza możliwość dokładnej palpacji tkanek.
  • Tempo masażu jest bardzo wolne.
  • Nacisk stosowany przez terapeutę jest skośny, tak żeby tkanka była rozciągana, a nie ściskana.
  • Praca obejmuję zarówno brzuśce mięśni jak i ścięgna.
  • Do masażu fizjoterapeuta używa palców, kostek pięści, przedramienia i łokcia.
  • Dzień po zabiegu pacjent może odczuwać dolegliwości bólowe, ale kolejne dni przynoszą zdecydowaną poprawę.

Masaż tkanek głębokich ma bardzo szerokie zastosowanie. Jest wykorzystywany do leczenia powszechnych dolegliwości do których zaliczamy:

• Zmniejszoną ruchomość stawów
  • Zapalenie rozcięgna podeszwowego
  • Przykurcze ścięgien i mięśni
  • Łokieć tenisisty, golfisty
  • Rwa kulszowa
  • Zespół górnego otworu klatki piersiowej
  • Zespół zamrożonego barku
  • Ból kręgosłupa
  • Napięciowe bóle głowy

W jaki sposób masaż tkanek głębokich pomaga?

• Zwiększa elastyczność tkanek
  • Likwiduje punkty spustowe
  • Zwiększa ruchomość w stawach
  • Poprawia ukrwienie tkanek
  • Reguluje napięcie mięśniowo powięziowe

MTG jest metodą, którą wykorzystują nasi terapeuci, żeby odbudować równowagę napięciową w ciele i jednocześnie przeciwdziałać powstawaniu przeciążeń prowadzących do przewlekłego bólu i dysfunkcji.