Pinoterapia

Pinoterapia jest terapią odruchową, opierającą się na stymulacji odpowiednich obszarów skóry człowieka przy wykorzystaniu narzędzi, które powodują pobudzenie wybranych ośrodków nerwowych. W konsekwencji mięśnie lub więzadła odbierają odpowiednie informacje z mózgu, co prowadzi do odruchowego rozluźnienia zgromadzonych napięć i zmniejszenia bólu. Metoda ta łączy w sobie techniki akupunktury, akupresury, refleksoterapii i terapii manualnej.

W pinoterapii wykorzystuje się specjalne mosiężne narzędzia – piny oraz katy. Katy przypominają tępo zakończone noże. Natomiast piny swoim wyglądem przypominają gwoździe, są ostre z jednej strony i spłaszczone na przeciwnym końcu.

Do technik wykorzystywanych podczas zabiegu pinoterapi zaliczamy: kierunkową adaptację tkankową (KAT), adaptację uciskowo-trącą (AUT), tarcie skierowane (TASK), uciskanie odpowiednich punktów tępo zakończonymi pinami.

Leczenia pinoterapią dedykowane jest osobą, które doświadczają:

• Bólu kręgosłupa
  • Bólów przeciążeniowych
  • Ograniczenia ruchomości
  • Wad postawy
  • Bólów głowy (migreny)
  • Zaburzeń naczyniowo-ruchowych
  • Stanów pourazowych i pooperacyjnych
  • Neuropatii
  • Zaburzeń natury psychosomatycznej

Dodatkowo pinoterapia ma swoje zastosowanie w leczeniu schorzeń neurologicznych. U osób po przebytym udarze niedokrwiennym, pacjentów ze stwardnieniem rozsianym czy chorobą Parkinsona.

Efekty:

Terapia z wykorzystaniem pinów pozytywnie działa na cały organizm. W skuteczny sposób redukuje napięcie mięśniowe, często będące wynikiem przewlekłego stresu. Wspomaga cykrulację krwi i chłonki, niweluje opuchliznę, powoduję ulgę w bólu, poprawia ruchomość stawów. Dodatkowo ma korzystny wpływ na układ oddechowy i pokarmowy, wspomaga trawienie i zmniejsza zakwaszenie organizmu.